07 June 2009

kursus pemantapan bahasa

Semalam,aku,dd,n ebby ke kuala Terengganu.Kami 3 org ni kena ikuti kursus pemantapan bahasa di udara, maknanye dengan penuh semangat berkobar-kobar, bergeraklah 3 sekawan ni ke Kuala Terengganu di awal-awal pagi lagi..jadi aku kongsikan jgak lah perjalanan kami untuk tatapan sahabat-sahabat yang sudi singgah kat blog aku ni...,
didalam auditorium Radio Malaysia Terengganu fm, peserta kursus tekun mengikuti bengkel yang dikendalikan oleh Dato. Adilah Sheikh Omar Pengarah IPPTAR. peserta dari tiga negeri pahang, kelantan dan terengganu, gamat jgaj dibuat nye...maklum le...peserta bengkel ni semuanye dj-dj yang memang dah banyak cakap.
ini lah hasilnye....bila dah satu hari suntuk masuk bengkel, siap dengan ujian skali, akhirnya dapatlah sijil...tok penghulu dd sedang terima sijil dari Dato Adilah.wahh....kontrol nampak...
ini giliran ebby plak terima sijil, tapi sewaktu bengkel aku tengok ebby mcm ngantuk je...,lulus ke ujian tadi. KOMPIUS kawan.
o.k. masa yang di tunggu telah tiba, nama aku plak si mc (Sidek) umum...silakan Haslina Hamzah dari Radio Malaysia Kelantan fm, apa lagi aku pun kontrol mancho le...pergi terima sijil tu.. TERIMA KASIH Dato. Girang hati tak terkira dapat sijil...he...he...
Bila dah selesai semua, kami pun dah nak balik kelantan, sempat lagi posing dengan kawan-kawan sehati sejiwa ku, anie, farah dan adik yang sorang ni, sorry dek lupa nama. sebelum kami berangkat sempat cium-cium lagi...uuummmuuaah...ummmuuuaah....
Dalam perjalanan balik mcm biase, tak sah kalau tak singgah kat losong, beli keropok lekor le...punya la ramai orang...
Tengok le sendiri, sampai keropok pun tak sempat masak.....sibuk bebenor tuan kedai ni..

selain keropok lekor...keropok keping dan colek keropok pun ada, aku pun dah rambang mata, semuanye nak...tapi beli skit je....

No comments:

Post a Comment