27 May 2009

Perginye seorang sahabat...

semalam sewaktu aku sedang bertugas di pagi hari, aku di kejutkan dengan berita kematian seorang sahabat. Dalam keadaan terkilan yang membenak dalam hati "betapa sedihnye aku....,aku tak dapat menahan air mata ini dari terus jatuh...jatuh...jatuh....dan jatuh....lagi, aku amat terkilan, sebenarnya dah agak lama aku, berniat untuk pergi melawat arwah sewaktu beliau sakit,dah beberapa kali aku tanamkan niat tu... malah niat itu pernah aku suarakan pada seorang kawan, tapi dek kerana terlalu sibuk, aku menjadi leka...lantas terus terlupe.... Kini dia telah tiada.Tak mungkin dapat aku dengar lagi gurau sendanya...suara nye...malah senyumannye.... Aku Redha dengan ketentuan Ilahi, hari ini aku hilang seorang sahabat yang banyak memberi semangat dan kekuatan pada ku. Aku hadiah Al-Fatihah...buat abang fadhil...yang telah kembali ke rahmatullah pada hari selasa 26.5.2009, jam 10.00.malam. semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman..Amin. Hanya itu yang aku mampu berikan, OOhhhh....Kerdilnya hambaMu ini ya Tuhan. Buat keluarga abang fadhil bersabarlah diatas ketentuan-Nya. Untuk semua sahabat-Ingatan buat kita yang masih bertaburan di bumi milik tuhan, sebagai hamba allah s.w.t, saat kematian tu pasti akan datang dan menjelma.cuma kita tak pasti bila kita akan dijemput menemui ilahi. jadi renunglah diri kita samaada kita semua dah bersedia atau tidak untuk menemui-Nya.

Salam sayang buat semua sahabat-sahabat.

Catatan dariku untuk mu
insan kerdil di bumi Tuhan

Glitter Text @ Glitterfy.com

2 comments:

  1. al - fatihah,,kak lin sbr yer,,betapa sakitnya meratapi pemergian seseorng yg x smpat kita lihat untuk terakhir kalinya...

    ReplyDelete
  2. Sabar ye awak, tapi sedih lak dengar sebab ada minggu ni dah 3 kematian saya dengar. Terasa sayu sangat hati. Take care.

    ReplyDelete